ŠKODA nie pozostawia szans konkurentom: choć cały rynek samochodów nowych zaliczył w sierpniu znaczący rozwój, czeska marka wyraźnie wyprzedziła w sierpniu dobre trendy, zwiększając swój udział w rynku. W minionym miesiącu ŠKODA była najchętniej wybieraną marką w Polsce, zarówno wśród Klientów Indywidualnych, jak i Flotowych. Zasługę w tym miały praktycznie wszystkie modele marki.
W sierpniu rynek nowych samochodów osobowych w Polsce wyniósł 34 510 samochodów. Był przez to aż o 21,8% większy, niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.
W osiągnięciu tak znaczących wzrostów istotny wpływ miała ŠKODA, która w sierpniu zasiliła polskie drogi kolejnymi 4 588 egzemplarzami czeskich samochodów. Imponujący wynik jest aż o 37,6% wyższy od tego osiągniętego w sierpniu 2016 roku i pozwala marce zdystansować się od rywali, umacniając ją na pozycji lidera polskiego rynku. Z osiągniętym rezultatem udział ŠKODY w rynku w sierpniu wynosił aż 13,3%. Od początku roku zarejestrowano już w Polsce 40 691 modeli marki ŠKODA. To o 20% więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim i znacznie więcej od któregokolwiek z rywali.
„Polski rynek samochodów nowych przez cały czas notuje imponujący postęp. ŠKODA pozostaje bardzo popularna wśród Klientów Indywidualnych. W sierpniu, marka była liderem w tej klasyfikacji. Nie można przeoczyć też roli Klienta Flotowego, w przypadku którego marka ŠKODA utrzymuje pozycję nr 1"– zauważa Maciej Nowak, Kierownik ds. Produktu marki ŠKODA.
Na rynku flotowym ŠKODA zarejestrowała w sierpniu 3611 samochodów, o 37,6% więcej niż w roku poprzednim (średnia wzrostu dla rynku wyniosła 26,7%). Dokładnie o 37,6% wzrósł też wynik ŠKODY na rynku Klientów Indywidualnych. 977 samochodów dostarczonych do prywatnych odbiorców w sierpniu dało czeskiej marce pierwsze miejsce także w tej kategorii.
Tradycyjnie najpopularniejsze wśród Polaków pozostają modele OCTAVIA i FABIA (pierwsze dwa miejsca w klasyfikacjach modeli w sierpniu i po pierwszych ośmiu miesiącach tego roku). Pierwsza z nich w minionym miesiącu znalazła 1380 nowych właścicieli (wzrost o 20,6%), druga – 1279 (wzrost o aż 41,5%). Dobrą formę zaprezentowały jednak wszystkie modele czeskiej marki, bez wyjątku notując dwucyfrowe miesięczne wzrosty i lokując się w ścisłej czołówce swoich segmentów.
Wśród najmniejszych samochodów miejskich, ŠKODA CITIGO po rekordowym wzroście o 82,8% (ze 128 do 234 sztuk) była niekwestionowanym liderem tej klasy w sierpniu. Żadnych złudzeń nie pozostawia ŠKODA FABIA, zdecydowanie przewodząc w klasyfikacji. Podobną formę prezentuje bestsellerowa OCTAVIA w klasie kompaktów, w czołówce której znajduje się także model RAPID. Drugi z nich zanotował w sierpniu znaczący wzrost o 11,9%, do 761 zarejestrowanych sztuk. Niesłabnącą popularnością cieszy się także model SUPERB, który w sierpniu znalazł 521 nabywców, o 34,6% więcej niż w sierpniu 2016 roku. Osiągnięty wynik pozwolił utrzymać się flagowemu modelowi ŠKODY w ścisłej czołówce klasy średniej niższej.
W sierpniu zarejestrowano 317 egzemplarzy modelu KODIAQ, najnowszego dodatku do portfolio czeskiej marki. Duży SUV trafił w Polsce już w sumie do 1816 Klientów, co z miejsca dało mu tytuł jednego z najpopularniejszych SUV-ów w swojej klasie. KODIAQ stanowi ważne wzmocnienie dla gamy modelowej ŠKODY, która już wkrótce poszerzy się o kolejnego SUV-a, mniejszy model KAROQ.
Promocja Świąteczna w Škoda Auto Szkoła Regulamin promocji: Promoc...
Škoda Auto Szkoła została ogłoszona zwycięzcą w kategorii szkole...
Miło nam poinformować, że mikro, małe i średnie firmy ponown...